3D ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ - TITANIC 3D

Χώρος:ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Διεύθυνση:Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού)
Τηλέφωνο:2106786000
Πότε (Ημ/νίες) Τοποθεσία Τιμή
Από Πέμπτη 05.04.2012
έως Τετάρτη 11.04.2012
Έχει Λήξει!
Αθήνα   
Από την Πέμπτη 5 Απριλίου, έρχεται ξανά στις μεγάλες οθόνες η πολυβραβευμένη ταινία του James Cameron, αυτή τη φορά σε 3D μορφή. Οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ξανά τον “Τιτανικό”, μία από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες όλων των εποχών και να βιώσουν ακόμα πιο έντονα τη συγκινητική ιστορία των Τζακ και Ρόουζ και το τραγικό ναυάγιο του 1912 που πριν από 15 χρόνια έφερε στον κινηματογραφικό κόσμο ο Cameron, πρωτοπόρος και πλέον ειδήμων μετά το “Avatar”, στην τεχνολογία του 3D.

Movie Trailer


Ο Σκηνοθέτης και Σεναριογράφος

Ο Τζέιμς Κάμερον γεννήθηκε το 1954 στο Οντάριο και μεγάλωσε κοντά στους καταρράκτες Νιαγάρα. Το 1971 μετακόμισε στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια, όπου σπούδασε Φυσική στο Fullerton Junior College, ενώ παράλληλα εργαζόταν ως μηχανουργός και, αργότερα, ως οδηγός φορτηγών. Έχοντας ως στόχο μια καριέρα στον κινηματογράφο, ο Κάμερον σταμάτησε να εργάζεται ως οδηγός το 1978, συγκέντρωσε λεφτά μέσω μιας κοινοπραξίας των οδοντιάτρων της περιοχής και γύρισε μια ταινία μικρού μήκους σε 35mm.

Τα οπτικά εφέ στην ταινία αυτή του εξασφάλισαν δουλειά στην ταινία "Οι 7 Υπέροχοι στη Μεγάλη Μάχη του Διαστήματος" (1980) του παραγωγού Ρότζερ Κόρμαν, όπου ήταν υπεύθυνος για τα σκηνικά, τα ψηφιακά background και για τη φωτογραφία των οπτικών εφέ. Στη συνέχεια τέλεσε χρέη βοηθού σκηνοθέτη στο επόμενο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας του Κόρμαν, "Ο Πύργος της Φρίκης" (1981).



Το 1983, ο Κάμερον έγραψε τρία σενάρια: "Rambo: First Blood Part 2", "Aliens" και "Ο Εξολοθρευτής". Σκηνοθέτησε τον "Εξολοθρευτή" το 1984 και έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Η ταινία ήταν απροσδόκητη επιτυχία και βρέθηκε στη λίστα με τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς από το περιοδικό Time. Συνέχισε την καριέρα του με τις κλασικές πλέον ταινίες "Aliens", "Η Άβυσσος", "Εξολοθρευτής 2: Μέρα Κρίσης", "Αληθινά Ψέματα" και "Τιτανικός". Ο "Τιτανικός" υπήρξε η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών (ρεκόρ που καταρρίφθηκε μόνο από την επόμενη ταινία του Κάμερον, “Avatar”), με εισπράξεις άνω των 1,8 δις δολαρίων στο παγκόσμιο box office, και απέσπασε 14 υποψηφιότητες για Όσκαρ, από τα οποία κέρδισε τα 11 – ανάμεσα στα οποία Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Καλύτερου Μοντάζ.

Μετά την επιτυχία του "Τιτανικού", ο Κάμερον ξεκίνησε να δουλεύει σε ένα σύστημα ψηφιακής 3D κάμερας με τον Βινς Πέις. Ο στόχος του ήταν να προσφέρει στο κοινό παγκοσμίως την εμπειρία της εξερεύνησης του ωκεανού με πρωτοφανή διαύγεια. Σκηνοθέτησε τα 3D IMAX υποβρύχια ντοκιμαντέρ "Ghosts of the Abyss" και "Aliens of the Deep", καθώς και το τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ "James Cameron’s Expedition: Bismarck". Το τελευταίο τεχνολογικό επίτευγμα του Κάμερον είναι το Fusion Camera System, το πιο εξελιγμένο σύστημα στερεοσκοπικής κάμερας στον κόσμο, που χρησιμοποιήθηκε για την βραβευμένη με 3 Όσκαρ ταινία "Avatar".

Οι Πρωταγωνιστές

Ο ηθοποιός και παραγωγός Λεονάρντο ΝτιΚάπριο γεννήθηκε το 1974 στο Λος Άντζελες. Ξεκίνησε την καριέρα του στην ηλικία των 14 χρόνων, συμμετέχοντας αρχικά σε διαφημιστικά κλιπ, και στη συνέχεια σε τηλεοπτικές σειρές όπως “Santa Barbara”και “Growing Pains”. Ο πρώτος του μεγάλος κινηματογραφικός ρόλος ήταν στο αυτοβιογραφικό δράμα “This Boy’s Life”, το 1993, δίπλα στην Έλεν Μπάρκιν και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Ακολούθησε το “What’s Eating Gilbert Grape” του Λάσε Χάλστρομ, όπου έλαβε υποψηφιότητες για Όσκαρ Β’ Ανδρικού και Χρυσή Σφαίρα για το ρόλο του, μειωμένης νοημοσύνης, μικρότερου αδελφού του Τζόνι Ντεπ. Επίσης έλαβε επαινετικές κριτικές για τις ερμηνείες του στις ταινίες “Basketball Diaries”, ως ηρωινομανή εφήβου, και στο “Total Eclipse”όπου υποδύεται τον Γάλλο «καταραμένο» ποιητή Αρθούρο Ρεμπό. Το 1996 πρωταγωνίστησε στην εκδοχή του κλασικού σεξπιρικού έργου από τον Μπαζ Λούρμαν “Romeo + Juliet”, για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Ανδρικού Ρόλου στο φεστιβάλ του Βερολίνου, καθώς και στην ταινία “Marvin’s Room”, δίπλα στις Μέριλ Στριπ και Νταϊάν Κίτον.



Η μεγάλη επιτυχία ήρθε το 1997, όταν ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον “ΤΙΤΑΝΙΚΟ” του Τζέιμς Κάμερον, κι έκτοτε έχει πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες καλλιτεχνικές και εμπορικές επιτυχίες όπως, “The Man in the Iron Mask”, “The Beach”, “Celebrity” του Γούντι Άλεν, “Catch Me if You Can”του Στίβεν Σπίλμπεργκ, “Body Of Lies” του Ρίντλεϊ Σκοτ, “Revolutionary Road” του Σαμ Μέντες, όπου συμπρωταγωνίστησε και πάλι με την Κέιτ Γουίνσλετ, “Gangs Of New York”, “The Aviator”, “The Departed” και “Shutter Island” του Σκορσέζε, καθώς και στο “J.Edgar” του Κλιντ Ίστγουντ. Προσεχώς θα τον δούμε στη νέα ταινία του Μπαζ Λούρμαν “The Great Gatsby” με την Κάρεϊ Μάλιγκαν, καθώς και στο “Django Unchained” του Ταραντίνο, μαζί με τους Τζέιμι Φοξ και Ντον Τζόνσον. Ο ΝτιΚάπριο έχει προταθεί μέχρι στιγμής συνολικά 3 φορές για Όσκαρ και 8 για Χρυσή Σφαίρα.

Η Κέιτ Γουίνσλετ γεννήθηκε στο Ρέντινγκ της Μεγάλης Βρετανίας, μεγάλωσε σε οικογένεια ηθοποιών και ξεκίνησε τις εμφανίσεις της στη βρετανική τηλεόραση από τα δεκατρία της. Στα 17 γνώρισε διεθνή καταξίωση με τη συμμετοχή της στο “Oυράνια Πλάσματα” (“Heavenly Creatures”, 1994) του Πίτερ Τζάκσον. Εχει πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες επιτυχίες και είναι η ηθοποιός με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ μέχρι τα 33 της, στο σύνολο έξι, για τις ταινίες "Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού" του Μισέλ Γκοντρί, “Λογική και Ευαισθησία” του Ανγκ Λι, “Τιτανικός” του Τζέιμς Κάμερον, “Ίρις” του Ρίτσαρντ Έιρ, “Little Children” του Τοντ Φιλντ και “Σφραγισμένα Χείλη” του Στίβεν Ντόλντρι. Στην πλούσια πορεία της έχει πρωταγωνιστήσει στο πλευρό των καλύτερων ηθοποιών: με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο στον “ΤΙΤΑΝΙΚΟ”, με τον Κρίστοφερ Έκλστον στο “Tζουντ” (“Jude”, 1996) του Μάικλ Γουιντερμπότομ, με τον Κένεθ Μπράνα στον “Άμλετ” (“Hamlet”, 1997), με τον Χοακίν Φίνιξ στο “Quills: Η Πένα της Αμαρτίας” (“Quills”, 2000), με τον Κέβιν Σπέισι στο “H Zωή του Ντέιβιντ Γκέιλ” (“The Life of David Gale”, 2003), με τον Τζιμ Κάρεϊ στο "Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού", με τον Σον Πεν στο "Όλοι οι Άνθρωποι του Βασιλιά". Για την ταινία “Σφραγισμένα Χείλη” του 2008 με τον Ρέιφ Φάινς κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Την ίδια χρονιά συνεργάστηκε και πάλι με τον Λεονάρντο τον Ντι Κάπριο στο “Revolutionary Road”, το οποίο σκηνοθέτησε ο πρώην σύζυγός της, Σαμ Μέντες.
Έκτοτε πρωταγωνίστησε στην τηλεοπτική σειρά “Mildred Pierce”, στην ταινία “Carnage” σε σκηνοθεσία Ρομάν Πολάνσκι με τους Τζόντι Φόστερ, Κριστόφ Ουόλτζ και Τζον Ράιλι, καθώς και στη δραματική ταινία του Στίβεν Σόντεμπεργκ, “Contagion” δίπλα στους Γκουίνεθ Πάλτροου, Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο. Προσεχώς θα τη δούμε στη σπονδυλωτή κωμωδία “Movie 43” με τους Έμα Στόουν, Ρίτσαρντ Γκιρ, Τζέραρντ Μπάτλερ, καθώς και στο δράμα του Τζέισον Ράιτμαν “Labor Day” δίπλα στον Τζος Μπρόλιν.

Σημειώσεις για την Παραγωγή

Το 1997, ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ του Τζέιμς Κάμερον έβαλε πλώρη για τις κινηματογραφικές αίθουσες, και γεννήθηκε μια από τις πιο συναρπαστικές και διαχρονικές ιστορίες αγάπης. Η επιτυχία της ταινίας υπήρξε τόσο μεγάλη όσο το όνομα του υπερωκεάνιου, τόσο οικονομικά με 1.8 δις έσοδα παγκοσμίως, όσο και καλλιτεχνικά, αφού απέσπασε 11 Όσκαρ. Ακριβώς έναν αιώνα μετά το θρυλικό ταξίδι (στις 6 Απριλίου του 1912), ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ξανακάνει την εμφάνισή του σε τεχνολογία 3D, που βρίσκεται στο ζενίθ των δυνατοτήτων της.
Πριν από 15 χρόνια ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ μετέφερε το κοινό του στο παρελθόν - στο μεγαλειώδες κύτος του μυθικού υπερωκεάνιου και στην καρδιά ενός απαγορευμένου έρωτα, καθώς και σε ιστορίες που συνδέθηκαν με την σύγκρουση του τεράστιου πλοίου με την ανθρώπινη αλαζονεία, τη φύση και τη μοίρα. Η καλλιτεχνική διαδικασία της εκ νέου παρουσίασης του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ σε τρισδιάστατη μορφή, έγινε εξολοκλήρου κάτω από την επίβλεψη του Τζέιμς Κάμερον και του εδώ και χρόνια συνεργάτη του, παραγωγού Τζον Λαντάου, οι οποίοι ώθησαν τη μετατροπή σε ένα οπτικό βάθος άνευ προηγουμένου. Ο Κάμερον καθοδήγησε τους τεχνικούς έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όχι μόνο για να κάνει πιο έντονο τον συναρπαστικό αγώνα για επιβίωση, αλλά και για να αποκαλύψει τη δύναμη του 3D ώστε να γίνουν έκδηλα τα συγκλονιστικά ανθρώπινα συναισθήματα. «Το 3D εμπλουτίζει ακόμα και τις πιο συναρπαστικές, μα και συναισθηματικές στιγμές του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ», εξηγεί ο Κάμερον. «Τώρα περισσότερο από ποτέ, νιώθεις ότι βρίσκεσαι εκεί και περνάς όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ο Τζακ και η Ρόουζ. Το 3D ανεβάζει την εμπειρία σε άλλο επίπεδο».
Παρόλο που η θεματική του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ είναι παγκόσμια και διαχρονική – το ανθρώπινο μεγαλείο, οι ρίζες της καταστροφής, το πώς ο έρωτας υπερβαίνει τις προκαταλήψεις – η νέα μορφή της ταινίας θα δώσει την ευκαιρία σε όσους την έχουν ήδη δει, να τη δουν κάτω από μια διαφορετική οπτική. Όσο για τους νεότερους, που δε γνώριζαν την ταινία, θα μπορέσουν να την ανακαλύψουν για πρώτη φορά στη νέα της, εξελιγμένη μορφή.
Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ έγινε αμέσως ένα πολιτιστικό φαινόμενο, αφού έσπασε όλα τα ρεκόρ εισπράξεων (ρεκόρ που καταρρίφθηκε μόνο από την επόμενη ταινία του Κάμερον, “Avatar”), και οι πιο σημαντικές του στιγμές έχουν χαραχτεί στο συλλογικό ασυνείδητο. Ίσως επειδή το πλοίο έμοιαζε με μικρόκοσμο της πραγματικής ζωής, ένας μέρος όπου οι συγκρούσεις και ο κίνδυνος δεν τελείωναν ποτέ, όπως όμως και η επινοητικότητα, το θάρρος και η ελπίδα. Ίσως πάλι λόγω της απόλυτης αγάπης μεταξύ της Ρόουζ και του Τζακ, που ούτε οι κοινωνικές συμβάσεις, ούτε τρομαχτική δύναμη της φύσης μπόρεσαν να λυγίσουν. Ίσως, τέλος, αυτή η επιτυχία να οφείλεται στην απίστευτη προσοχή στη λεπτομέρεια, που συνεπήρε τους θεατές σε έναν άλλο κόσμο που δεν είχαν ξαναδεί και ταυτόχρονα έμοιαζε τόσο αληθινός.
Όποια και αν είναι η πηγή της δύναμής του, ο Τιτανικός απέκτησε μια δική του ζωή. Οι νεαροί, πολλά υποσχόμενοι ηθοποιοί που υποδύονται το ερωτευμένο ζευγάρι, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και η Κέιτ Γουίνσλετ, εκτοξεύτηκαν στο καλλιτεχνικό στερέωμα, κατακτώντας μια σταδιοδρομία γεμάτη διακρίσεις – ενώ ταυτόχρονα ο Κάμερον συνέχιζε τη διαρκή βελτίωση της κινηματογραφικής τεχνολογίας, γεγονός που οδήγησε στην πρωτοφανή επιτυχία του “Avatar” και απέδειξε τις απίστευτες δυνατότητες του 3D.

Η ιστορία

Στο κατάστρωμα του Τιτανικού, του πιο διάσημου πλοίου της Ιστορίας, εκτυλίσσεται ένα ειδύλλιο γεμάτο δράση, κατά τη διάρκεια του μοιραίου παρθενικού ταξιδιού. Το 1912 ο Τιτανικός αποτελούσε το μεγαλύτερο κινούμενο αντικείμενο που είχε κατασκευαστεί ποτέ, το καμάρι της εταιρείας ατμόπλοιων White Star Line. Ήταν το πολυτελέστερο και πιο προηγμένο καράβι της εποχής του, το απόλυτο «πλοίο των ονείρων» για να διασχίσει κανείς τους ωκεανούς πριν την εποχή των αεροπλάνων – κι όμως στις 15 Απριλίου, ακριβώς έναν αιώνα πριν, μετέφερε 1.500 ανθρώπους στο θάνατό τους, στα παγωμένα νερά του Βόρειου Ατλαντικού.
Η ιστορία ξεκινάει στον υγρό τάφο του πλοίου, στα τέσσερις χιλιάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού. Ένας φιλόδοξος τυχοδιώκτης (Μπιλ Πάξτον) αναζητά τους θησαυρούς του υπερωκεάνιου, για να ανακαλύψει τελικά μια ιστορία που δεν είχε ειπωθεί. Το τραγικό ναυάγιο διαλύεται για να αποκαλύψει το λαμπερό πλωτό παλάτι τη στιγμή που ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι από την Αγγλία.
Ανάμεσα στους χιλιάδες επιβάτες, η μοίρα φέρνει κοντά δύο νεαρές ψυχές και τις προσκαλεί σε ένα πάθος που θ’ αλλάξει τις ζωές τους για πάντα. Η Ρόουζ ΝτεΒιτ Μπιουκάτερ (η βραβευμένη με Όσκαρ Κέιτ Γουίνσλετ) είναι μια 17χρονη κορασίδα της αμερικανικής υψηλής κοινωνίας που ασφυκτιά από τις άκαμπτες προσδοκίες της εδουαρδιανής κοινωνίας, κι ερωτεύεται τον νεαρό Τζακ Ντόσον (τον βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρα και υποψήφιο για Όσκαρ Λεονάρντο ΝτιΚάπριο), έναν επιβάτη τρίτης κατηγορίας με ελεύθερο πνεύμα. Μόλις ο Τζακ καταφέρει ν’ ανοίξει τα μάτια της Ρόουζ και την κάνει να δει τον κόσμο που βρίσκεται έξω από το χρυσό της κλουβί, μεταξύ τους θα δημιουργηθεί ένας ισχυρός απαγορευμένος έρωτας που θα πάρει θέση ανάμεσα στις μεγαλύτερες ιστορίες αγάπης: τίποτα δε θα μπορέσει πια να μπει μεταξύ τους, ούτε καν μια τραγωδία τόσο αδιανόητη όσο η βύθιση του Τιτανικού.

Η Μετατροπή σε 3D

Για τον Τζέιμς Κάμερον, η μεταφορά των κινηματογραφικών επιτευγμάτων του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ σε 3D δεν ήταν μια εκ των υστέρων σκέψη. Όντας στην πρώτη γραμμή των τρισδιάστατων τεχνολογικών εξελίξεων για περισσότερο από μια δεκαετία, θεωρείται ένας οραματιστής πρωτοπόρος της πολυδιάστατης αφήγησης. Από αυτή την άποψη, η μετατροπή του Τιτανικού υπήρξε το επόμενο βήμα στο δρόμο για την εξερεύνηση του 3D, και η ωδή σε μια ταινία που πάντα ήθελε να είναι η απόλυτη εμπειρία, στην οποία κάποιος κυριολεκτικά βυθίζεται.
Ο Κάμερον άρχισε να εξερευνά την δημιουργική χρήση του 3D το 2001, ξεκινώντας μια σειρά διακεκριμένων τρισδιάστατων ντοκιμαντέρ με το “Ghosts Of The Abyss”. Έπειτα ρίχτηκε στο άγνωστο έδαφος του “Avatar”, μια ταινία που σύμφωνα με πολλούς, έφερε επανάσταση στον τρόπο που ο κόσμος πήγαινε σινεμά – για πρώτη φορά μετά από έναν αιώνα. Ο Κάμερον εξαρχής δημιουργούσε δικά του συστήματα και τεχνικές που θα ενδυνάμωναν τις δυνατότητες της καινούργιας φόρμας: για παράδειγμα το σύστημα Fusion Camera, που δημιουργήθηκε από την εταιρεία του Cameron-Pace Group, και αποτελεί στο καλύτερο σύστημα στερεοσκοπικής κάμερας στον κόσμο.
«Πάντοτε πίστευα ότι η τεχνολογία που μόλις ανατέλλει θα οδηγούσε σ’ ένα εκπληκτικό τρισδιάστατο μέλλον», εξηγεί ο Κάμερον. «Και πάντα πίστευα επίσης ότι η καλύτερη δυνατή χρήση του 3D θα έκανε το θεατή να συμμετέχει στην ιστορία, θα τον παρέσυρε στη μεγάλη οθόνη δίπλα στους πρωταγωνιστές». Αυτός ακριβώς ήταν ο στόχος όταν άρχισε να μετατρέπει τον ΤΙΤΑΝΙΚΟ σε τρισδιάστατη μορφή: να μεταφέρει το κοινό ένα βήμα πιο μέσα, σ’ αυτή την κλασική ιστορία επικής καταστροφής και μυθικού έρωτα. Το γεγονός ότι κατάφερε να το πραγματοποιήσει εγκαίρως ώστε να συμπέσει με την 100στή επέτειο του ιστορικού απόπλου, ήταν ιδιαίτερα σημαντικό. «Πάντοτε ένιωθα ότι ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ανήκει στην οθόνη και η μετατροπή είναι ένας τρόπος να τον επαναφέρω στο πανί, ώστε να εμφυσήσω και πάλι ζωή στο πλοίο με μεγαλύτερη συναισθηματική δύναμη». Και συνεχίζει, «ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ είναι το παιδί μου, και γι’ αυτό θέλησα να σηκώσω τα μανίκια και να ασχοληθώ με κάθε βήμα της μετατροπής. Το να παραδώσω την ταινία σ’ αυτή τη νέα μορφή για την 100στή επέτειο είχε μεγάλη σημασία, καθώς συνέπεπτε με την ωρίμανση της τεχνολογίας 3D. Είμαι ενθουσιασμένος που η ταινία θα ξαναταξιδέψει στους κινηματογράφους και πάλι, καθώς όλα αυτά τα συναισθήματα αγάπης, απώλειας, και τόσα άλλα βαθύτερα νοήματα θα μπορούν να βρουν το δρόμο τους προς το κοινό».
Είναι γνωστό το πάθος του Κάμερον όχι μόνο για τις ταινίες, αλλά για την τεχνολογία, τις επιστήμες και την εξερεύνηση. Αυτοί οι τομείς εμπλέκονται μεταξύ τους στη διάρκεια της καριέρας του και της πνευματικής κληρονομιάς του. Η μετατροπή σε 3D είναι η επέκταση αυτού που θέλησε εξαρχής να κάνει με τον ΤΙΤΑΝΙΚΟ: να χρησιμοποιήσει την τελευταία τεχνολογία για να κάνει την ταινία όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική, σχεδόν χειροπιαστή. Τώρα επικέντρωσε όλη του την εμπειρία στη σπαζοκεφαλιά του πώς να κάνει μια ταινία γυρισμένη δισδιάστατα, να μοιάζει σα να γυρίστηκε εξαρχής σε 3D.
«Ήθελα να σιγουρευτώ πως η μετατροπή θα ήταν πειστική και χωρίς κανένα συμβιβασμό», λέει ο Κάμερον. «Ήθελα να δίνει την αίσθηση πως είχε γυριστεί εξαρχής με στερεοσκοπικές κάμερες – αυτό ήταν το στάνταρ που είχα θέσει. Κάναμε κάποια τεστ με πολυπληθείς σκηνές, όπου ο κόσμος έτρεχε πάνω στο πλοίο, για να δούμε αν μπορούσαμε να συλλάβουμε αυτή την περιπλοκότητα. Ξέραμε ήδη ότι ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ήταν τέλειος για μορφή 3D, αυτό που επιβεβαιώσαμε ήταν ότι και η τεχνολογία 3D είχε εξελιχθεί στο ιδανικό επίπεδο».
Ήταν ξεκάθαρο πως το μέγεθος του πλοίου, η ένταση της σύγκρουσης και ο επικός αγώνας των επιβατών καθώς το πλοίο βυθίζεται στα παγωμένα νερά θα εμπλουτιζόταν με ζωή και σασπένς, με τη χρήση του 3D – ο Κάμερον όμως ενδιαφερόταν επίσης για το πώς η τρισδιάστατη μορφή θα μπορούσε να ενισχύσει κάτι ακόμα: το απίστευτο πάθος της ερωτικής ιστορίας. Αν υπάρχει ένα στοιχείο που διατρέχει όλες τις ταινίες του Κάμερον, από το “Aliens” στο “Terminator” και το “Avatar” , αυτό δεν είναι μόνο η οπτική τόλμη, μα και η έντονη ρομαντική επιθυμία. «Οι ταινίες μου μπορεί να διαθέτουν καταιγιστική δράση, στον πυρήνα όλων τους όμως, βρίσκουμε ιστορίες αγάπης», παρατηρεί ο σκηνοθέτης. «Γι’ αυτό το 3D δεν ενισχύει μόνο τα θεαματικά σκηνικά και τη δράση, αλλά και την ένταση των ανθρώπινων σχέσεων. Οι πιο προσωπικές στιγμές είναι πολύ ισχυρές γιατί νιώθεις ότι βρίσκεσαι εκεί, μαζί με τους πρωταγωνιστές, τα πάθη τους, τους φόβους και τις ελπίδες τους. Θεωρώ ότι αυτό είναι κάτι που το Χόλιγουντ μέχρι στιγμής έχει παραγνωρίσει: νομίζουν ότι το 3D είναι μια επικάλυψη πάνω σε ταινίες δράσης ή animation. Το 3D όμως έχει τη δυνατότητα επίσης να δημιουργήσει μεγάλη συναισθηματική ένταση».
Η μετατροπή ξεκίνησε με το σκανάρισμα ενός 4Κ digital master από το αρχικό αρνητικό των 35mm, το οποίο έδιωξε όλες τις οπτικές ατέλειες. Αυτό από μόνο του ήταν αρκετό για να ενθουσιάσει τους δημιουργούς. «Αν έβλεπες το μάστερ σε δισδιάστατη μορφή, νομίζω ότι φαίνεται ακόμα πιο καταπληκτικό απ’ ό,τι φαινόταν το 1997», λέει ο Κάμερον. Η πεντακάθαρη κόπια πέρασε έπειτα από μια μακρόχρονη διαδικασία, κατά την οποία 300 τεχνικοί επένδυσαν περισσότερες από 750.000 εργατοώρες για να «σμιλέψουν» την αυθεντική φωτογραφία σε ψηφιακή τρισδιάστατη εικόνα, γεμάτη βάθος και έκταση. Ο σκηνοθέτης εξηγεί: «Η μετατροπή μιας ταινίας σε τρισδιάστατη μορφή δεν είναι σαν να κουνάς ένα μαγικό ραβδάκι. Δεν υπάρχει κάποιο έτοιμο πρόγραμμα υπολογιστή που να μετατρέπει σε 3D τα πάντα, όταν δεν υπάρχει η ανάλογη πληροφορία από την αρχική φωτογραφία. Έτσι έπρεπε να δημιουργήσουμε τα πάντα από την αρχή. Εκατοντάδες καλλιτέχνες και τεχνικοί δούλεψαν ακούραστα για να σκιαγραφήσουν κάθε αντικείμενο στο κάθε πλάνο, μέχρι και στο πρόσωπο του κάθε χαρακτήρα».
Ο ιδρυτής της εταιρείας Stereo D, Ουίλιαμ Σέρακ, με την οποία ο Κάμερον συνεργάστηκε, λέει για την διαδικασία: «Δεν είχε καμία σημασία αν ο Κάμερον σκηνοθετούσε ή όχι την ταινία για πρώτη φορά. Ήξερε ακριβώς αυτό που ήθελε, και ήταν τόσο παθιασμένος που έκανε όλους αυτούς τους καλλιτέχνες να θέλουν να κάνουν μόνο το καλύτερο για εκείνον. Καταφέρνει να βγάζει τον καλύτερο εαυτό από τους άλλους ανθρώπους».
Για τον Κάμερον, ίσως η μεγαλύτερη συγκίνηση είναι πως δίνει στη δημιουργία του μια δεύτερη ευκαιρία απέναντι στο κοινό. Γνωρίζει καλά πως η ταινία θα σημαίνει κάτι διαφορετικό όταν βγει στις αίθουσες το 2012, απ’ ό,τι όταν βγήκε το 1997, κι αυτό το γεγονός τον ιντριγκάρει: «ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ θα έχει μια εντελώς διαφορετική σημασία σήμερα για κάποιον που το είδε 15 χρόνια πριν. Μπορεί το ίδιο άτομο να έχει τώρα παντρευτεί και να έχει παιδία, και ίσως να βλέπουν τη ζωή και τον έρωτα με άλλα μάτια», σχολιάζει. «Γι’ αυτούς, ίσως η ιστορία αυτή τη φορά να αφορά λιγότερο τη ρομαντική αγάπη και περισσότερο την αίσθηση του καθήκοντος, και το λόγο για τον οποίο βρισκόμαστε πάνω σ’ αυτό τον πλανήτη. Αλλά αν είσαι ένα παιδί οχτώ χρόνων και το βλέπεις για πρώτη φορά, τότε θα προσέξεις το μεγαλείο του πλοίου και τον αγώνα για επιβίωση – κι αν πάλι είσαι έφηβος και βιώνεις τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα, θα νιώθεις ότι μιλάει για σένα. Το ζήτημα με τον ΤΙΤΑΝΙΚΟ, τόσο τότε όσο και τώρα, είναι ότι μιλάει στους ανθρώπους όλων των ηλικιών ανεξαιρέτως».

Που και πότε

Χάρτης Odeon Kosmopolis Αίθ. 11 > Odeon Kosmopolis Μαρούσι
Διεύθυνση: Λεωφ.Κηφισίας 73 (Κόμβος Αττικής Οδού) Τηλέφωνο: 801 11 60000, 210 6786000

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Odeon Kosmopolis Αίθ. 5 > Odeon Kosmopolis Μαρούσι
Διεύθυνση: Λεωφ.Κηφισίας 73 (Κόμβος Αττικής Οδού) Τηλέφωνο: 801 11 60000, 210 6786000

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Odeon Kosmopolis Αίθ. 9 > Odeon Kosmopolis Μαρούσι
Διεύθυνση: Λεωφ.Κηφισίας 73 (Κόμβος Αττικής Οδού) Τηλέφωνο: 801 11 60000, 210 6786000

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00

Odeon Starcity Συγγρού Αίθ. 1 > Odeon Starcity Συγγρού
Διεύθυνση: Λεωφόρος Συγγρου 111 και Λεοντίου Τηλέφωνο: 210 9319804

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 21:00

Odeon Starcity Συγγρού Αίθ. 6 > Odeon Starcity Συγγρού
Διεύθυνση: Λεωφόρος Συγγρου 111 και Λεοντίου Τηλέφωνο: 210 9319804

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 18:10, 22:00

Odeon Όπερα Αίθ. 1 > Odeon Όπερα
Διεύθυνση: Ακαδημίας 57 Τηλέφωνο: 2103622683

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30

Ster Cinemas Ίλιον Αίθ. 5 > Ster Cinemas Ίλιον
Διεύθυνση: Λεωφορος Δημοκρατιας 67Α Τηλέφωνο: από σταθερο 8018017837, από κι

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:20
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:20
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:20
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:20
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:20
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:20
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:20

Village Mall Αιθ. 4 > Village Mall
Διεύθυνση: Ανδρέα Παπανδρέου 35 Τηλέφωνο: 210 6104100, 210 8108080

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00

Village Mall Αιθ. 8 > Village Mall
Διεύθυνση: Ανδρέα Παπανδρέου 35 Τηλέφωνο: 210 6104100, 210 8108080

Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00

Χάρτης Village Άγ. Δημήτριος Αίθ. 1 > Village Cinemas Άγιος Δημήτριος
Διεύθυνση: Λεωφόρος Βουλιαγμένης 276 Τηλέφωνο: 2109758300

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:00, 21:40
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:00, 21:40
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 18:00, 21:40
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 18:00, 21:40
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 18:00, 21:40
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 18:00, 21:40
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 18:00, 21:40

Village Παγκράτι Αιθ. 4 > Village Παγκράτι
Διεύθυνση: Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου Τηλέφωνο: 7566240, 210 8108080

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 18:15, 22:00

Village Ρέντη Αίθ. 7 > Village Ρέντη
Διεύθυνση: Θηβών 228 & Παρνασσού Τηλέφωνο: 210 4278600, 210 8108080

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 19:00, 22:45
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 19:00, 22:45
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 19:00, 22:45
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 19:00, 22:45
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 19:00, 22:45
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 19:00, 22:45
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 19:00, 22:45

Village Φάληρο Αιθ. 1 > Village Φάληρο
Διεύθυνση: Παλαιά Λεωφόρος Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3 Τηλέφωνο: 210 9485200, 210 8108080

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:20, 22:00
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:20, 22:00
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 14:40, 18:20, 22:00
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 14:40, 18:20, 22:00
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 14:40, 18:20, 22:00
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 14:40, 18:20, 22:00
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 14:40, 18:20, 22:00

Village Φάληρο Αιθ. 6 > Village Φάληρο
Διεύθυνση: Παλαιά Λεωφόρος Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3 Τηλέφωνο: 210 9485200, 210 8108080

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 23:00
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 23:00
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 23:00
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 23:00
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 23:00
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 23:00
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 23:00

Αελλώ Cinemax Αίθ. 1 > Αελλώ Cinemax
Διεύθυνση: Πατησίων 140 Τηλέφωνο: 210 8215327

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:15
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:15
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:15
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:15
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:15
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:15
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 18:30, 22:15

Ατλαντίς Αιθ. 1 > Ατλαντίς
Διεύθυνση: Λεωφ. Βουλιαγμένης 245 Τηλέφωνο: 210 9711511

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 17:40, 21:30

Βάρκιζα Αίθ. 2 > Βάρκιζα
Διεύθυνση: Θάσου 22 Τηλέφωνο: 210 8973926

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 20:35
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 20:35
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 20:35
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 20:35
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 20:35
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 20:35
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 20:35

Δαναός Αίθ. 1 > Δαναός
Διεύθυνση: Λεωφόρος Κηφισίας 109 Τηλέφωνο: 210 6922655

Πέμπτη 05 Απριλίου 2012, ώρες: 17:45, 21:30
Παρασκευή 06 Απριλίου 2012, ώρες: 17:45, 21:30
Σάββατο 07 Απριλίου 2012, ώρες: 17:45, 21:30
Κυριακή 08 Απριλίου 2012, ώρες: 17:45, 21:30
Δευτέρα 09 Απριλίου 2012, ώρες: 17:45, 21:30
Τρίτη 10 Απριλίου 2012, ώρες: 17:45, 21:30
Τετάρτη 11 Απριλίου 2012, ώρες: 17:45, 21:30


Κάντε Like το psixagogia.gr

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - Δείτε επίσης